گاهی اوقات رفتارهای نامناسب از سوی ما میتواند موجب به خطر افتادن موقعیت شغلی ما شود. هرچند این رفتارها میتواند ناخواسته باشد، اما بهتر است از ابتدا جلوی آنها گرفته شود. با بنیتا 10 رفتار مهلکی که میتواند چهرهای ناخوشایند از ما به نمایش بگذارد را دنبال کنید.
همواره فردی در گروه وجود دارد که تا حدی سعی میکند عمداً و یا ناخواسته موجب آزار دیگران شود.
اما اگر آن فرد شما باشید چه؟ شما ممکن است کاملاً نسبت به وضعیت کسلکننده خود بیتوجه باشید و یا حتی ممکن است که از آن خبردار نیز باشید. درهرصورت این وضعیت نمیتواند چندان خوشایند به نظر برسد.
اکثر مردم تابهحال یک مرتبه این وضع را تجربه کردهاند؛ چه از طریق سوءتفاهم، عدم درک صحیح از خود و یا حتی بدشانسیِ بودن در میان گروهی از افراد که با آنها صمیمی نیستند.
داستان هر چه که باشد، به این 10 اشتباه مهلک در محیط کار توجه کنید. اگر خودتان را در قالب این اشتباهات دیدید، وقت آن فرارسیده تا تغییر را ایجاد کنید.
1- بلند حرف زدن با تلفن
میدانید که همکاران شما چه چیزی را دوست ندارند؟ شنیدن صدای بلند شوخیهای شما پای تلفن با بهترین دوستتان. آنها عمیقاً تمایلی به شنیدن صدای شما به هنگام صحبت با دیگران را ندارند. بلند حرف زدن پای تلفن یکی از اشتباهات مرگبار در دفاتر کاری است. این کار موجب حواسپرتی، رنجش آنها شده و جدا زشت است.
2- سیگار کشیدن فراوان
ایجاد وقفههای کاری برای سیگار کشیدن راهی دیگر برای بروز نفرت در محل کار است. چیزی که همکاران شما میبینند این است که اعتیاد شما باعث میشود شما شایسته دریافت امتیازات مرخصی نباشید.
طبق یک مطالعه از سوی بنیاد قلب بریتانیا، افراد سیگاری که برای 4 بار در طول روز به مدت 10 دقیقه وقت خود را صرف کشیدن سیگار میکنند، سالانه 4/8 میلیارد پوند به اقتصاد بریتانیا ازنظر بهرهوری ضربه میزنند. وقفههای ایجادشده در کار برای سیگار کشیدن برای هر فرد کارمند با وضعیت تماموقت در طول سال هزار و 815 پوند هزینه در پی دارد.
3- داشتن میزی نامرتب
شلوغی میز کار یکی دیگر از نگرانیها در محل کار است. درست است که برای داشتن ذهنی مرتب نیاز به داشتن اتاقی مرتب نیست، اما هیچکسی علاقهای به دیدن یک میز کاری شلوغ و کثیف در طول هر روز کاری خود را ندارد.
4- افراط بیش از حد
به اشتراک گذاشتن گه گاه مطالب طنز با همکاران جالب به نظر میرسد، اما افراط بیشازحد در این زمینه وقت آنها را خواهد کشت. فاجعه زمانی پدیدار میشود که شما نیز انتظار داشته باشید همکارانتان نیز در این رابطه با شما همراه شوند.
5- نالیدن بیش از حد
توجه کنید، همه افراد مجبورند در سر کار حاضر شوند درحالیکه میتوانستند کاری را انجام دهند که واقعاً علاقهمند به آن بودند. گوش سپردن به غرغرهای یک فرد در تمام طول روز میتواند موجب تحلیل انرژی شود. مشکلات خود را محدود کنید و یا حداقل فردی قابلاعتماد برای در میان گذاشتن آنها را بیابید تا اینکه به هرکسی که رسیدید شروع به نالیدن کنید.
6- صحبتهای نامربوط در جلسات
شما ممکن است که علاقهمند به مشارکت در جلسات باشید، اما با گفتن صحبتهای نامربوط و غیرضروری از همکاران خود موجب طولانیتر شدن جلسات میشوید. این کار را همین حالا تمام کنید.
7- شایعه پراکنی
زمان و مکان مناسب برای انتقاد از رئیس وجود دارد، اما شایعهپراکنی بیشازحد در محل کار میتواند موجب بیارزش شدن شما در میان جمع گردد.
8- دیر کردن
اگر شما عادت دیر رسیدن هرروزه به مدت 10 دقیقه را دارید مطمئن باشید که در خفا از سوی دیگر افراد به این عادت بد شهره خواهید شد. این عادتی است که بهراحتی نمیتوان از کنار آن گذشت. بهانههای شما هر چه که باشند، این تصور از شما در میان دیگران شایع میشود که شما هیچ اهمیتی به این موضوع نمیدهید.
9- به اشتراک گذاشتن بیشازحد
به اشتراک گذاشتن بیشازحد اطلاعات از زندگی شخصی خود میتواند احساس ناخوشایندی را به همکاران شما منتقل کند. اگر شما سعی میکنید تا با همکارانتان صمیمی باشید خیلی خوب است، اما مخاطب خود را هوشمندانه انتخاب کنید.
10 - لاف زدن
مطمئن باشید که هر فردی لایق تحسین و تشویق است، اما لاف زدن بیشازحد در مورد موفقیتهای شخصی خود میتواند شما را از همکارانتان دور کرده و موجب تغییر نگاه آنها نسبت به شما شود.